Sidor

torsdag 25 februari 2010

Some of theese days

Jag är en av dedär människorna som inte glömmer saker så lätt - då jag blir ledsen på något kan jag fundera över det i flera dagar om ingenting annat händer som distraherar mig.

Att distrahera mig däremot, går ganska lätt, jag är inte direkt långsinnad på det sättet.

Ibland när jag är ledsen tar jag ut alltihop på vädret - så att när jag säger: "jag avskyr denhär jädrans vintern", så betyder det egentligen någonting helt annat.

Idag avskyr jag den här jädrans vintern tämligen innerligt. Jag längtar till sommar och grönska och dockskära pioner som nickar vänligt i skymningen. Blommor gör mig alltid lite gladare -

En bok är som en trädgård man har i fickan, och en trädgård är en plats man kan återvända till när man vill, det är som en bok man har i fickan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar