Sidor

fredag 21 maj 2010

Lycka i en papperskasse

Det är så infernaliskt vackert väder så vem har tid att blogga? Jag skall återkomma med lite bilder från Öland bara jag får tid (sådant som jag inte lagt upp på facebook) men just nu hinner jag nog icke för det är så mycket annat. I två kvällar har jag hållit på och sytt på ett himmelsblårutigt bommullsflax till varma sommardagar.

De varma sommardagarna tycks dock redan ha inträffat (så lite sent ute är jag nog med symaskinen). Igår blev det också ett par timmar på Kapellets terrass i aftonsolen där man njöt av Esplanaden och en blåsorkester med *zwing*. Helsingfors kändes i den stunden väldigt kontinentalt.

Idag bär det sedan av hem till trädgårdslandet. På lunchen var jag nere på Salutorget och köpte ren lycka i papperskasse: timjan, oregano, citrondoftande hjärtansfröjd och två tomatplantor. Himmel! Ikväll skall jag plantera dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar