Sidor

måndag 17 januari 2011

Ingefära och synopsis på fyra ord

Idag är det födelsedag. Inte min naturligtvis, men en bra orsak att äta en bakelse och dricka kaffe i alla fall. På snokeboken skrev jag idag att jag överväger att börja odla ingefära eftersom jag tycks ha blivit ingefära-entusiast, vilket ledde till en ganska lång tråd om ingefäraodling.

Nå, ingefära i all ära, men orsaken till dagens överdrivna konsumtion av denna knöl är ändå att jag överväger att bli sjuk - eller åtminstone överväger den materiella delen av mig det. Den ickemateriella delen protesterar dock högljutt. Har inte tid. Manuskriptet ska korrekturläsas och med tanke på den fyraords-synopsis som gårdagens Helsingin Sanomat knåpat ihop så måste jag kvickt som katten få inpetat ett litet mord någonstans i intrigen.

- Pikkupaikasta paljastuu pimeitä puolia.. Låter ju som en deckare.

2 kommentarer:

  1. Låter faktiskt som en deckare:) Men kom ihåg, du fick fyra ord, vissa bara ett: sieppaustarina.

    SvaraRadera
  2. Tja, om synopsis är så glasklar att det bara krävs ett ord så får man väl åtminstone anta att boken faktiskt *innehåller* en kidnappning.

    Men plus i alla fall för att alla de fyra orden börjar på P :)

    SvaraRadera