Sidor

lördag 26 februari 2011

Snart är februari slut (!)

Tja, det här är mest bara en liten röksignal ifall någon har börjat undra om jag ännu lever. Det gör jag förvisso. Just nu sitter jag och skriver vid arbetsbänken i köket hemma på ön och blickar ut på ett fullständigt kompakt mörker där en liten ljuspunkt från någon som är ute och går med ficklampa gungar förbi på vägen.

Det är såhär det ser ut - en lördagskväll i glesbygden.

Jag förbereder mig för att börja på någonting nytt - försöker hitta den rätta tonen. Har letat rätt så länge nu och inte riktigt träffat rätt, men ikväll tror jag faktiskt att jag har kommit på det.

På tisdag börjar jag gästblogga för Söderström och det är inte helt lätt att byta forum - det har jag insett redan nu. Det är roligt att få chansen att göra en ny blogg men det kräver också en del eftertanke. Vad vill jag göra och hur ska det se ut? Jag är inte helt säker på det ännu. I och med att mitt inhopp bara kommer att vara en månad så måste jag anpassa formatet till det; blogga kortare och tätare. Inte helt lätt för mig som alltid har en tendens att bli långrandig. Men hur som haver - roligt ska det bli. Jag betraktar det som ett bloggexperiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar