Sidor

lördag 12 februari 2011

Vinternatt

För er som vistas på platser där gatubelysningen skrämmer iväg det verkliga mörkret vill jag tala om att månen lyser mycket starkt ikväll, att snön knarrar under fötterna av kölden och att Sjustjärnorna, Orion, Svanen och Lilla björn är alldeles tydliga på himlen om man står tyst under äppelträdet ett tag.

Då jag skriver detta ser jag en skymt av mig själv i spegeln på väggen och jag ser att ljuset från en påslagen datorskärm i ett helt mörkt rum är samma blåaktiga sken som månen sprider över den snöiga isen på viken utanför. Det är en ganska vacker tanke. Åtminstone för någon som spenderar betydligt mer tid med datorbelysningen än månljuset.

Bloggandet har varit lite sporadiskt här på sistone - jag håller på att samla idéer för ett annat sammanhang och är tvungen att spara lite på sådant som annars skulle hamna här (ska återkomma till det så småningom). På måndag ska jag upp på förlaget och snabbkolla det ombrutna manuset innan det går till tryckeriet. Ska bli roligt att se hur det har blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar