Sidor

torsdag 27 september 2012

Arbete

Jag tror, när jag funderar på saken, att jag alltid har varit lite som Joxaren i "Muminpappans memoarer". Ni vet: Rådd-djuret vill ha, muminpappan vill bli - men Joxaren, han vill bara göra saker. På sistone har jag i olika sammanhang funderat över att det finns en hel massa saker som folk i allmänhet ser ut att tycka att är väldigt nödvändiga. Saker som jag för min del inte alls fattar betydelsen/vikten av. För det mesta har det någonting att göra med sådant som det tycks höra till att man måste äga eller som man måste vara. För egen del bekymrar jag mig nästan aldrig för någonting sådant numera - det enda jag verkligen vill, och som känns viktigt, är däremot att ha möjlighet att göra någonting som känns meningsfullt.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar